Martina Šimková: Hořká cesta za sladkým Já aneb Jak jsem se seznámila s obřadním kakaem

12.05.2014 09:52

 

Bude to asi rok, co jsem poprvé ochutnala obřadní kakao a můžu vás ujistit, že jsem měla asi stejné nedůvěřivé myšlenky, jako možná máte právě teď vy. Proč bych měla pít kakao, jak z něčeho takového můžu být “high”? A to je jako normální čokoláda, rozvařená s vodou, nebo z prášku? Takhle nějak to začalo a jaké bylo mé překvapení, kdyz jsem poté přípravu viděla na vlastní oči a ochutnala a pocítila, jaký je to rozdíl.

Toto rituální kakao je 100% čokoláda, které nebyly odebrány ty nejmagičtější a léčivé látky. Vypadá jako hnědá hrouda, která voní extrémně čokoládově. Představte si, jaké potěšení někteří z vás zažíváte z normální, průmyslově zpracované čokolády. Ochutnat tedy tu čistě přírodní je nesrovnatelný, ale opravdu hodně hořký zážitek.

S tichým úžasem jsem zpovzdálí sledovala přípravu rituálního kakaa. Jak se ta  nehezká kostka postupně proměnuje v tekutý zázrak. Zároveň jsem jemně nasávala tu zvláštně příjemnou energii, která je přítomna, jen jakoby mimochodem. Kakao je pak rozemleté na jemný prášek, smícháno s vlažnou vodou a postupně vyšleháno v jemnou pěnu, která se lahodně pije. Věřte nebo ne, čokoláda nepatří mezi oblíbené pochoutky. Vůně, která se při přípravě linula z kuchyně mě tedy jako jedinou nechávala zcela klidnou. Ale zvědavost to byla nepopsatelná.

Držím v ruce svůj první šálek teplé čokolády, který jsem si na doporučení ochutila skořicí, aktivovala špetkou chilli a silně dosladila medem. Jak už jsem zmínila, kakao je velmi, ale opravdu velmi hořké. Cítím zvláštní respekt, zejména po tom, co jsem si pročetla blog čokoládového šamana Keitha, který se postaral o to, aby posvátné kakao spatřilo světlo světa a otevíralo lidem srdce. Slyšel prý volání ducha kakaa, léčivé rostliny, že lidé potřebují toto láskyplné léčení. Od té doby šetrnou cestou zpracovává kakaové boby v Guatemale a žije pro své hořko sladké poslání.

S láskou a úctou tedy volám ducha kakaa, své mistry a energie a s každým dalším hlubším nádechem a výdechem mnou postupně proplouvá ten tichý klid vnitřní naplněné prázdnoty známý z meditace. Cítím, že je čas se napít.

Asi po 30 minutách se mi po těle začíná rozlévat příjemné teplo a když se rozhlédnu po místnosti, vidím známé tváře, které mi teď připadají ještě milejší a krásnější. Jsem lehce omámená a všímám si svého lehce přitroublého výrazu a blaženého úsměvu. K mému velkému překvapení ale nejsem vůbec malátná a koordinace pohybu je dokonalá a navzdory pocitu mírné opilosti má mysl je naprosto jasná, nezkalená. Vše je jakoby zaoblené, krásné a cítím, že bych chtěla milovat a laskat každou buňku svého těla, všech lidí v místnosti a celého Stvoření. Vnímám hluboké spojení se sebou a zemí a celkově se vším co jest. Stav, kterého jsem se po dlouhá léta snažila dosáhnout meditací. Marně. To vše přišlo až s rituálním kakaem.

Po radostné koupeli sama se sebou bych se ráda propojila s ostatními. Každý dotyk, pohled a objetí je mnohem intezivnější, hlubší. Dotýkám a jsem dotýkána jakoby celým bytím. V obyčejném přitulení nacházím blízkost, hlubokou bezpodmínečnou lásku a napojení. Vše je ale naprosto reálné, bez psychedelických obrazů, či fantazijních výjevů. Nestačím se divit, jak je jednoduché prostě vstát, napít se vody, prohodit slovo s ostatními. Kakao je ve vás, připraveno se s vámi propojit a vzít vás na procházku. Vždy ho můžete na chvilku opustit a pak se k němu zase vrátit. Dokonalé. Mám vše pod kontrolou a zároveň mě kakao lehce vede dovnitř k sobě. Úžasný průvodce.

Po tomto magickém zážitku jsme byla zvědavá, jak bude kakao reagovat při jiných příležitostech.Velmi uvolňující a radostné je kakao při tanci. Silným zážitkem byla take léčivá dávka kakaa, která mě vzala na šamanskou cestu, kde jsem se mohla blíže podívat pod pokličku svým emocím a stresům, které nebyly na mentální úrovni příliš čitelné. Nejraději si ho však vychutnám při volném odpoledni s mým partnerem. Není nic krásnějšího, než si společně na vlně kakaa hrát, milovat a prostě být.

Rituální kakao mi otevřelo další dveře k propojení sama se sebou, se svým srdcem a celým Stvořením. Nevnímám ho jako drogu, ale jako dalšího průvodce na své cestě za poznáním, uvědoměním a naplněním. Jen kdyby nechutnalo tak čokoládově… :-)

Martina Šimková, květen 2014

Martina Šimková společně s Londonem Faeriem nabízejí v neděli 18. května večer s ochtutnáním obřadního kakaa. Více informací naleznete ZDE. 

letacek.cz
www.letacek.cz
přehledný katalog akcí
pro osobní růst v ČR

 

Kontakt

Oslava Života / Celebration of Life Deepa - Šárka Kmochová +420 777 246 812 deepa@oslavazivota.cz